Marcos Ivorra Schuler: Presentación de Clarinete Elemental vol1 y vol.2
"Marcos' sensitivity to the musical phrase and use of shade and color in his tone production is only shadowed at times by his unbelievable command of the instrument." Yehuda Gilad (Clarinet professor Colburn School, L.A.)

viernes, noviembre 27, 2015

Presentación de Clarinete Elemental vol1 y vol.2





El alteano Marcos Ivorra presenta su método de ''Clarinete Elemental'' en el ciclo ‘’Altea, llibres a la tardor’’ 

(Abaix en valencià)





Ayer, 26 de noviembre de 2015,  tenía lugar en la Casa de Cultura de Altea una nueva presentación enmarcada dentro del ciclo '’Altea, llibres a la tardor’’ que organiza la concejalía de Cultura.
En esta ocasión se presentó la obra ''Clarinete elemental'' (vols. 1 y 2) del alteano Marcos Ivorra, profesor de clarinete en el Conservatorio Municipal Profesional de Altea, que estuvo acompañado por el concejal de Cultura, Diego Zaragozí.
Alrededor de 70 personas, entre alumnos, profesores y padres de alumnos asistieron a esta presentación. El libro es un método para el estudio del clarinete desde sus inicios; un método creado y pensado en el desarrollo físico y mental de los alumnos que se inician en la práctica del clarinete y que se estudiará en escuelas y conservatorios.
Marcos Ivorra explicaba el motivo por el que escribió este manual, que es el primero que escribe. ''El método,señalaba Ivorra, es el resultado de las anotaciones e investigaciones que he ido escribiendo y comprobando con los alumnos desde que soy profesor de clarinete ''. 


''Después de haber trabajado con algunos métodos, añadía Ivorra, comprobé que algunos tenían algunas carencias, porque no estaban pensados ​​en el desarrollo físico de los alumnos''''No es un método de mínimos, indicaba Marcos Ivorra, porque lo que se pretende es que los alumnos se esfuerzan en comprender y en estar atentos en todo momento''.
En palabras de Diego Zaragozí, concejal de Cultura ''es todo un orgullo para el Conservatorio y para Altea el haber presentado este método de clarinete elemental escrito por un alteano, Marcos Ivorra, que se estudiará en muchas escuelas y conservatorios''. Al terminar la presentación de este método tuvo lugar una audición de un cuarteto de alumnos de clarinete.
____________________________________________







L’alteà Marcos Ivorra presenta el seu mètode de ‘’Clarinet Elemental’’ al cicle ‘’Altea, llibres a la tardor’’






Ahir, 26 de novembre de 2015, tenia lloc a la Casa de Cultura d’Altea una nova presentació emmarcada dins del cicle ‘’Altea, llibres a la tardor’’ que organitza la regidoria de Cultura. 
En aquesta ocasió es va presentar l’obra ‘’Clarinet elemental’’ (vols. 1 i 2) de l’alteà Marcos Ivorra, professor de clarinet al Conservatori Municipal Professional d’Altea, que va estar acompanyat pel regidor de Cultura, Diego Zaragozí. 
Al voltant de 70 persones, entre alumnes, professors i pares d’alumnes van assistir a esta presentació. El llibre és un mètode per a l’estudi del clarinet des dels seus inicis; un mètode creat i pensat en el desenvolupament físic i mental dels alumnes que s’inicien en la pràctica del clarinet i que s’estudiarà en escoles i conservatoris.
Marcos Ivorra explicava el motiu pel que va escriure este manual, que és el primer que escriu. ‘’El mètode, assenyalava Ivorra, és el resultat de les anotacions i investigacions que he anat escrivint i comprovant amb els alumnes des de que sóc professor de clarinet’’. 

Joan Guillen, Santiago Sanchez,
Amelia Gaspar i Andrea Llorens
‘’Després d’haver treballat en alguns mètodes, afegia Ivorra, vaig veure que alguns tenien algunes carències, perquè no estaven pensants en el desenvolupament físic dels alumnes’’.  ‘’No és un mètode de mínims, indicava Marcos Ivorra, perquè el que fa és que els alumnes s’esforcen en comprendre i en estar atents en tot moment’’. 
En paraules de Diego Zaragozí, regidor de Cultura ‘’es tot un orgull per al Conservatori i per a Altea el haver presentat este mètode de clarinet elemental escrit per un alteà, Marcos Ivorra, que s’estudiarà en moltes escoles i conservatoris’’. En acabar la presentació d’aquest mètode va tenir lloc una audició d’un quartet d’alumnes de clarinet.


____________________________________________